9 Eylül 2014 Salı

ALTINORDU ve ENDÜSTRİYEL FUTBOL GÜZELLEMELERİ

                     Başlık biraz enteresan oldu ama cuk oturdu denen tarzda olduğu için değiştirmedim.Bugün endüstriyel futbol dişlileri ve bu ortamda Altınordumuzun bulunduğu durumdan belkide bulunmasını istediğimiz aşamadan bahsetmek istiyorum kısaca.



                     Endüstriyel futbolu,futbolun ticari yönünü eleştirmek artık nesli tükenen bir kaç futbol romantiğinin savunduğu bir düşünce olarak kaldı sadece.Liverpool'un Balotelli gibi bir adamı,Everton'un Eto'o gibi bir adamı transfer ettiği bir zaman diliminde futbol romantikliği de kolay iş değil aslında.Daha önce bahsetmiştim Altınordumuz için tek bir tehlike varsa amatörlük ve kurumsallık arasındaki ince çizgiyi biri tarafına aşmaktır.
                      Baştaki resim İskoçların ünlü takımı Glasgow Rangers'in resmi web sayfasında bulunuyordu bir dönemler. Geçen günlerde Galatasaray içinde "eski açık kebab desene " mahlasıyla gündemdeydi bir haber zaten bu yazıyı yazmaya da bunun sonucunda karar verdim.
                     Her zaman için EPL beni büyülemiştir.Bunca oyun kalitesinden öte saha ve izleyici kalitesi izliyeciye verilen kalite beni büyülemiştir.Yani bir Cumartesi günü öğleden sonrası aile ile birlikte tuttuğumuz takımın stadyumuna gelmek üstü kapalı bize özel yere otomuzu park edip,maç öncesi geliri tamamıyla klübüme kalan işletmelerde vakit geçirip bana özel parasını ödediğim yerde oturup sakin sakin tuttuğum maçın takımını izleyip heyecanlanmak,üzülmek ve sevinmek... Ancak benim hayalim sadece bu kadar hiçbir zaman şu üstteki resim gibi bir ortam ile futbolu özdeşleştiremedim.Yani bir yandan tuttuğun takımın maçını izlerken bir yandan sana özel locada yemek yemek,duş almak vs vs yapmak oyunun ruhuna ne derece uygun?
                     Kurumsal olarak ülkenin pek çok klubünden daha şimdiden öndeyiz.Gelecek projelerini tam incelemedim ama umarım amatör ruhumuzu ön plana çıkarmamız gereken anı,yada başka bir deyişle kurumsallaşmayı frenleyeceğimiz yeri iyi kestirebiliriz.Bunu başarabileceğimize tüm kalbimle inanıyorum.Çünkü mevcut durumda bizim rakiplerimizden farkımız bizim fanatik  diye tabir edilen ruh halinde taraftarlarımız yada büyük düşmanlarımız yok en azından şimdilik yok.
                      Futbol artık bu sektörün içindekilerin dahi hayal edemedikleri hatta dönem dönem karşı çıktıkları bir ticari boyuta da ulaştı aynı zamanda.Çoğu zaman bu durum yüzyıllık klüplerin köküne tabir yerindeyse kibrit suyu döküyor.En son örnek Monaco,klüp satış aşamasında sonrası ne olacak belli değil EPL'deki Arap,Amerikalı ve Rus sermayesininde akibetini kestirmek zor.Elbette Altınordu olarak bunların çok uzağındayız ama önümüzdeki okyanusta olan tehlikeler bunlar....

                    Bilbao'yu rol model olarak almamız pek çok yönüyle doğru bir karar olsada tesisleşme ve kurumsal yapı anlamında herşeye rağmen EPL yada Championship yada onun alt ligi takımları ve profosyonellerini örnek almalıyız diye düşünmekteyim ki ilerleyen günlerde bunu somut verilerle destekleme niyetindeyim.
                    Bu yazı üzerine daha sonra  yeniden döneriz hatta eminim blog yayın hayatında olduğu müddetçe pek çok kez aynı lafları edip duracağız.
             
                    Bugün efsane Altınordu formasını almak için tesislere gittim,gerçekten herşeyi ile mükemmel dört dörtlük tesisler özellikle kayadaki şampiyon oyuncular çıkartmalarına bayıldım.Mevcut durumda kurumsallaşma anlamında herşey çok güzel ve başarılı.İşte yazımda değinmek istediğim o ince çizgiye belkide çok yakınız.Kısmet olur süper lige çıkarsak durumu hep beraber göreceğiz.Bu ara yazımı Altınordu tesislerinin yeri ile bitirmek istiyorum.Bilmeyenler için Yeşilyurt'da kafanızı kaldırıp resimdeki şeyi takip etmeniz yeter diyorum.İnternet sitemizde adres çok yetersiz.Kısaca Yeşilyurt Pazar Yeri dense ortaya çıkar store içinde tesisin içinde ibaresinin mutlaka konulması gerek bence.Yazımı bitirirken bu konuya ayrıntıları ile tekrardan vurgular yapacağımızı birkez daha hatırlatmak isterim sevgili Altınordulular.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder