27 Ağustos 2014 Çarşamba

İngiltere'deki 3-4-1-2 devrimi ve Altınordu

                     Taktik diziliş aslında bugüne değin hiç  denenilmemiş bir sistem değil,ancak özelikle bu sezon bu taktiğin daha fazla göz önünde bulunacağını ve çoğu takım tarafından uygulanmaya çalışılacağını düşünüyorum...
                     Bu düşüncemin en temel nedeni tabiki bu sezon Van Gaal ile bu sisteme geçen M.United.Her ne kadar EPL' bu sezon hiçde istedikleri gibi başlamamış olsalar da takımın uyum süreci ve yapılacak transferler ile hiç sevmesemde Van Gaal' in ve yine hiç hoşlanmasamda Manu'nun bu taktikle devrim yapacağını düşünmekteyim.
                   İlginçtir Forest ve Altınordu yazımız Manu incelemesine döndü.Neyse görüldüğü üzere takdiğin en kritik adamları sağ ve sol açık diye tabir edilen kısımlar.Modern futbolda orta saha yada defans kanadında oynayan bu arkadaşlar bu taktikte yine aynı görevlerinin yanı sıra aksi görevi de aslına yakın yapmak zorunda kalıyorlar.Klasik 4-4-2 ve 3-5-2 varyasyonlarının aksine bu dizilişte özellikle bu iki adamın aksamaması temel prensip. Manu'da ilk haftalar için Valencia ve Young bu işi yapmaya çalıştılar ne kadar başarılı oldular tartışılır ancak dediğimiz gibi belkide en fazla adama bağlı varyasyon bu.
                     4-1-4-1 şeklindeki varyasyonu özellikle Terim'in son döneminde Galatasaray'da izledik ve pek bir tad vermedi.Bu sezon herşeye cesurca ve en baştan başladığımıza göre bence bu diziliş Altınordu'muza da uyabilir.
                      Uyabilir diyorum çünkü henüz takımı tam anlamıyla tanıma şansım olmadı ancak özellikle bu kanat adamlarından birini buldum ki oda daha evvelki yazılarımda sıkça bahsettiğim Koray... Koray ın hem sağ hem sol kanadı fazlasıyla yapabileceğini düşünüyorum,Fizik olarak da tek maçlık performansa göre değerlendirirsek oldukça yeterli buldum kendisini,form tutuldukça temposununda lig maratonuna ayak uydurabileceğini düşünüyorum.Sinan'ın defansın göbeğine oturduğu bu sistemde kritik bir yerde forvet arkası 1 numara,orası için Mertan olabilir diye düşünüyorum ancak tempo sorunu ve pas yüzdesini halletmesi koşulu ile....
                Erdoğan gibi, Muhammet gibi,Timur gibi oldukça fazla şey beklediğimiz isimleri de bu işe kattığımızda bize uyabilecek bir varyasyon olduğunu düşünüyorum.Nacizane yeni sezon öncesi bir öneri olarak bulunsun bir köşede...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder