4 Ekim 2014 Cumartesi

ALTINORDU:1 A.ALANYASPOR:1

                           Ligin beşinci haftasında sözde kendi evimizde oynadığımız Albimo Alanyaspor maçından da beraberlik ile ayrıldık....



               Sakat oyuncular nedeniyle özellikle defans hattında farklı bir diziliş ile sahaya çıktık.Kalede Tolgahan, geride Sinan,Kemal,Yusuf ABDİOĞLU,Gökhan YILMAZ,Halil İbrahim,Arif,Berkay şans bulurken Taha,Ozan ve Göksu onbiri ile başladık maça.Başta şunu söyleyelim. Resmi sitemizde dahil pek çok platformda tek kale oynadığımızdan bahsedilmiş ama ben buna kesinlikle katılmıyorum. Öyle tek kale bir maç izlemedim ben belli periyoda kadar.
                 Maça geçmeden önce seyirciden de bahsetmek lazım.Malum maç Manisa'da,bayram günü vs vs ama tribünler boştu diyebilirim.Her zamanki müdavimlerden tek tük vardı ama ben bunu boş olarak algılıyorum.Hele rakip takımın hiç taraftarı yoktu.Böyle bir durumda sistem ve kurumsallıkla nereye kadar gidebiliriz sorgulamak lazım.

                        Aslında bunda tek kabahat saha dışı etkenlerde de değil,Biz futbolu ne kadar seviyoruz ki?Yada izlediğimiz futbolun kalitesi ne oranda? Ancak yinede takım olarak taraftarı daha organize edebilirdik.Pek çok bu lig için gereksiz kaleme hatrı sayılır rakamlar harcanırken en azından kombinesi,passo kartı olan taraftarlar organize edilip bu maçlara götürülüp getirilebilir. Bu konuya ilerki haftalarda değiniriz.
                        Maça gelince Sinan OSMANOĞLU'nun kaptan olarak çıktığı maçta son haftalara oranla oldukça derli toplu ve tempolu bir oyun ortaya koyduk.Ancak bu derli toplu oyun kesinlikle tek kale diye tabir edilecek bir oyun değildi ki ilk otuz dakika neredeyse birbirini yoklama tarzı bir oyun oldu.Ancak buna rağmen bana göre geçmiş haftalarda etkinliklerini çok göremediğimiz Halil İbrahim gibi,Arif gibi, Taha gibi isimlerin hırslı ve etkin oyunları görünebiliyordu.

                  İlk yarı dönem dönem pozisyonlar yarattık rakip kalede ancak bunları değerlendiremedik.Göksu bize geldiği dönemden bu yana belli bir çizgide oynuyor şu ana kadar ancak görünen o ki bu lig için o çizgi bize yeterli gelmeyecek.
               Defansif anlamda bu maçta çok güzel işler yaptık diyebilirim. Gökhan zaten nazan değmesin sezon başından bu yana istikrarını koruyor ancak bu kez Sinan gibi, Kemal gibi isimlerde ona destek verdiler öyle ki Berkay dahi hücumlarda oldukça olumlu katkılar yaptı. Sinan'ın topu oyuna sokma konusundaki eksiğini giderdiğini gördüm bu maçta sağlam bir defans oyuncusu kontrada ters ayakla yakalandığında doğal olarak o fizikle bir handikapı oluyor ancak kesinlikle bu durum kademe ile düzeltilecek bir durum ve defansın vazgeçilmezi bence o.

                  Maç içinde kanat değiştirerek oynayan  Halil İbrahim oldukça etkili işler yaptı yine bugün.Fizik gücünün pek yerinde olmadığından bahsetmiştim geçmişteki haftalarda ancak bugün koşu alanı, baldır yapısı ile bu tespitimin pek yerinde olmadığını gördüm.Takımın çoğu mevkisinde olduğu gibi onun mevkisinde de ilerde adından çok söz edileceğini düşünüyorum.Arif bugün oldukça etkili oynadı ofansif yanının yanı sıra rakibin en önemli isimlerinden Ayite ile boğuşup durdu ve çoğu kez mücadeleden galip geldi.
              Mertan'ın yine yedek soyunduğu bu hafta Taha Göksun ikilisi dediğim gibi özellikle Göksun cephesinden beklenen katkıyı vermedi ki ikinci yarı oyuna giren İbrahim bariz bir şekilde forvete hareketlilik getirdi.Ancak şunu itiraf etmek gerekir ki kırmızı kartında katkısı olmak koşulu ile Yusuf'un oyuna girmesi ile takımın hucüm gücünde gözle görülür bir yükselme oldu.Nitekim Ayite'nin golüne Taha ile karşılık verdik.
               Maçta benim adıma göze batan bir başka isimde Ozan'dı oyundan çıktığı dakikaya kadar özellikle ilk yarı hücuma oldukça fazla katkısı vardı.Keza onun yerine oyuna giren ve benim ilk kez farkına vardığım Engin'de oynadığı kısa dönemde kumaşını belli etti.
               Genel anlamda takım bugün bana gelecek için umut verdi diyebilirim.Eğer ilk yarı sonuna kadar eğer öndeki gruptan kopmazsak bu istikrarlı kadro ile süper lig için şansımız olduğunu düşünüyorum. Bugünkü maça bakarak takımın tek eksiğinin orta sahada beyin görevi yapacak adam olduğunu düşünüyorum ki zaten bu sorun ülke futbolunun genel sorunu. Ancak bizde şöyle bir şans var mevkilere bakmaksızın,Gökhan YILMAZ,Arif,Rıza EFENDİOĞLU ve Yusuf AKYEL tarzı adamların bu boşluğu uzun süreli çalışma ile doldurabileceklerini düşünüyorum. Dediğim gibi skor olarak tatmin edici olmasada gelecek adına bu sezonki en umut verici maçımızdı bence. Önümüzdeki hafta bildiğim kadarı ile maç yok ondan sonraki hafta Bolu deplasmanındayız ki havaların soğuması ve Bolu'nun kritik durumu da dikkate alındığında oldukça zor bir deplasman.Hani düşününce tam Mertan'a göre bir maç diyesi geliyor insanın.
            Rakip hakkında bir kaç şey söylemek gerekirse bu takımın Buca'ya kök söktüren takım olduğu gerçeği bizim ne  denli iyi bir takım olduğumuzun göstergesi aslında.Maç boyunca oynamak isteyen oyunu çirkinleştirmeyen bir futbol izlettiler bize.Yabancı oyuncuları gerçekten çok kaliteliydi şunuda itiraf etmek gerek bana ikinci sarı kartı biraz ağır gibi geldi.Kritik bir karttı çünkü eğer maç onbire onbir devam etseydi şu tek kaleciler ne yazacaklardı merak ediyorum. Üstün baskılı bir oyun oynadık ama Alanya asla karşımızda ezilmedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder